۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۹

فرماندار تایباد:

ظرفیت پارکینگ‌های مرز دوغارون ۴ هزار دستگاه کامیون است

ظرفیت پارکینگ‌های مرز دوغارون ۴ هزار دستگاه کامیون است

مشهد- فرماندار تایباد گفت: اکنون سه پارکینگ با ظرفیت توقف بیش از چهار هزار دستگاه کامیون ایران و خارجی در گذرگاه رسمی دوغارون واقع در تایباد فعال و نیازمند ساماندهی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی شیردل اظهار کرد: ساماندهی پارکینگ‌های دولتی و بخش خصوصی ناوگان حمل و نقل کامیون‌های ایرانی و خارجی در گذرگاه زمینی دوغارون ضروری است و همه دستگاه‌های متولی باید در این حوزه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

فرماندار تایباد بیان کرد: به طور میانگین روزانه هزار دستگاه کامیون حامل بار و یا خالی در مرز دوغارون بین ۲ کشور ایران و افغانستان رفت و آمد دارند، می‌طلبد که همه ادارات مستقر در دوغارون، دستگاه‌های شهرستانی و استانی برای نظام بخشی در این راستا تلاش کنند.

وی ادامه داد: مرز دوغارون اولین ورودی به جمهوری اسلامی ایران برای اتباع کشور همسایه افغانستان به شمار می‌رود، نیاز می‌رود بستر و ظرفیت‌های لازم برای توسعه روابط بین ۲ کشور فراهم شود.

شیردل گفت: دوغارون مهمترین دروازه تجاری ایران با افغانستان است که تسهیل در رفت و آمد ناوگان حمل و نقل و مسافری می‌تواند منجر به افزایش سطح روابط با این کشور در حوزه‌های مختلف شود.

فرماندار تایباد به تراز تجاری ایران و افغانستان اشاره و بیان کرد: سالانه سطح مبادلات تجاری ایران و افغانستان از طریق دوغارون به سه میلیارد دلار می‌رسد، توسعه و پویایی بخش تجاری دوغارون نقش زیادی در اقتصاد استان خراسان رضوی و کشور دارد که این امر نیز اشتغال پایدار را به همراه دارد.

وی اضافه کرد: بیش از ۶۵ درصد کالاهای صادراتی استان خراسان رضوی از طریق معبر دوغارون به سمت افغانستان و بازارهای هدف آن صادر می‌شود که این نشان از بازار پسندی انواع کالاهای ایرانی در بین مردم این کشور دارد.

کد خبر 6132274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha